مورد علاقه ها 0

بودجه بازاریابی سال ۹۴ را چطوری ببندیم؟!؟

بودجه بازاریابی سال ۹۴ را چطوری ببندیم؟!؟

برنامه ریزی زمانی و مالی برای هر فرایند موفقیت آمیزی پر اهمیت است، از آنجایی که بازاریابی یکی از ارکان اصلی رشد و بقا هر سازمانی است لذا بودجه بندی و برنامه ریزی زمانی در این حوزه می تواند احتمال رسیدن به آرمان های سازمان را افزایش دهد.

بودجه بازاریابی به شما کمک می نماید تا قدم های عملی برای دستیابی به این اهداف بردارید. پس باید به طور دقیق میزان هزینه بازاریابی، زمان و مکان آن را مشخص نمود! معمولا بودجه بازاریابی به طور عام هزینه های تبلیغات، ترفیعات و روابط عمومی ها را پوشش می دهد. میزان بودجه بازاریابی نسبت به اندازه کسب و کار، فروش سالانه و میزان رقابت متفاوت می باشد. بسته به نوع صنعت و بازار، بودجه بازاریابی می تواند حداقل یک درصد از فروش تا حداکثر ۳۰ درصد متغیر باشد. شرکت های جدید التأسیس ممکن است تا ۵۰ درصد از فروش برای برنامه های بازاریابی مقدماتی در سال اول فعالیتشان اختصاص دهند

عناوین بودجه بازاریابی شامل موارد ذیل می گردد:

۱ طراحی و هزینه های چاپ برای تمام مواد چاپ، از قبیل خبرنامه ها، روزنامه ها، مجلات، و منتشر شده در مطبوعات، هزینه های پست مستقیم

۲ چاپ و پخش تبلیغات

۳ روابط عمومی

۴ تدوین وب سایت

۵ معرفی شرکت

۶ هر روش خاص مورد نیاز دیگر

 

1236
0
 
0
دیدگاه ها