مورد علاقه ها 0

روش های درآمد زایی از اپلیکیشن های خبری موبایل

این روش ها عبارتند از :

۱- دانلود غیر رایگان اپلیکیشن به ازای دریافت مبلغی از کاربران

در این روش توسعه دهندگان در قبال دانلود اپلیکیشن در همان ابتدا مبلغی را از کاربر دریافت می کنند یعنی آن را به فروش می رسانند. این روش در اپلیکیشن های خبری استفاده نمی شود چون دانلود آن ها باید رایگان باشد.

۲- دانلود رایگان اما با خدمات محدود و امکان پرداخت درون برنامه ای

بعضی از اپلیکیشن ها هستند که دانلود آن ها رایگان است اما تمامی خدمات را به کاربران ارائه نمی دهند و در صورت پرداخت درون برنامه ای اپلیکیشن ، امکان استفاده از نسخه اصلی و بدون محدودیت فراهم می شود.

این روش در مورد اپلیکیشن های خبری استفاده نمی شود چون استراتژی ارائه خدمات در آن ها رایگان است.

۳- پرداخت حق اشتراک توسط کاربر به منظور دریافت خدمات بدون نمایش هیچ گونه تبلیغاتی به وی

۴- نمایش تبلیغات

تبلیغات خود به دو قسمت تقسیم می شود:

۴-۱- ارائه تبلیغاتی که کاربر به موجب آن از اپلیکیشن خارج می شود.

۴-۱-۱- تبلیغات نسخه موبایل وب سایت ها

این روش تبلیغاتی به صورت متنی خواهد بود و تبلیغات در پایان هر مطلب قرار خواهند گرفت و درآمد زایی به ازای تعداد کلیک های صورت گرفته بر روی لینک های تبلیغاتی می باشد. لازم به ذکر است این روش درآمد زایی صرفا باید برای کسب و کارهایی که در وب سایت خود نسخه موبایلی تهیه کرده اند انجام شود چون در غیر اینصورت نرخ کلیک و درآمد زایی به شدت کاهش می یابد.

۴-۱-۲- درآمد زایی از طریق بازاریابی ارجاعی

همچنین می توان به عنوان معرفی کننده با ارائه دهندگان اپلیکیشن های موبایل مانند فروشگاه های اپلیکیشن (App Store) وارد مذاکره شد و به عنوان یک رسانه تبلیغاتی ، کاربران را به خرید اپلیکیشن های موبایل که آن ها برای فروش ارائه می دهند ترغیب کرد و به ازای معرفی در صورت موفقیت آمیز بودن در فرایند فروش از ارائه دهندگان این نوع اپلیکیشن ها پورسانت دریافت کرد.

۴-۱-۳- تبلیغات به صورت بنرهای تبلیغاتی

روش دیگر، استفاده از بنرهای تبلیغاتی می باشد. می توان بنر تبلیغاتی مشتری را در اندازه های مختلف ذخیره کرد و با توجه به رزولوشن صفحه نمایش دستگاه همراه مشتری ، بنر تبلیغاتی مناسب وی را به او نشان داد. در این روش ، درآمد زایی هم به ازای تعداد نمایش و هم کلیک بر روی بنرهای تبلیغاتی امکان پذیر است.

۴-۲- ارائه تبلیغاتی که کاربر به موجب آن از اپلیکیشن خارج نمی شود.

۴-۲-۱- تبلیغات به صورت رپورتاژ آگهی

در صورتی که مشتری دارای نسخه موبایل برای وب سایت خود نیست و یا تمایلی به انجام تبلیغات نسخه موبایل خود ندارد می توان به ازای کلیک کاربر بر روی لینک تبلیغ به جای راهنمایی به وب سایتی ، صفحه ای در خود اپلیکیشن خبری باز شود که توضیح کوتاهی در مورد کسب و کار مورد نظر ارائه می دهد و روش پرداخت به ازای تعداد مشاهده صفحه رپورتاژ آگهی در اپلیکیشن خواهد بود. به نوعی می توان آن را ایجاد دایرکتوری از کسب و کارها با مشخصات آن ها نامید.

می توان دایرکتوری در برنامه ایجاد کرد و به صورت رایگان اطلاعات کسب و کارها را در آن قرار داد و در صورت تمایل کسب و کارها به انجام تبلیغات در برنامه ی خبری ، از آن ها وجهی را دریافت کرد. با این بانک اطلاعات ، در خصوص کسب و کارهای مختلف می توان قابلیت جستجو برای آن فراهم کرد و در صورت مشخص بودن موقعیت مکانی کاربر (روشن بودن GPS) می توان کسب و کارها در نزدیک ترین مکان کاربر را به وی پیشنهاد داد.

- دریافت وجه به ازای دریافت اطلاعات کاربران و در اختیار قرار دادن آن ها به تبلیغ دهنده

روشی که در بعضی مجلات و رسانه ها انجام می شود درآمد زایی به ازای دریافت اطلاعات مشتریان بالقوه برای تحویل به تبلیغ دهنده برای تماس با آن ها است. به طوری که با نمایش تبلیغ متنی در پایان هر مطلب و وجود فرمی برای کسب اطلاعات مشتری بالقوه ، این اطلاعات در اختیار تبلیغ دهنده قرار می گیرد تا با مشتری ارتباط برقرار کند و به ازای دریافت اطلاعات کاربران ، مبلغی از شارژ تبلیغ دهنده کاهش می یابد. به این روش CPA به معنی Cost per Acquisition یا پرداخت به ازای یافتن مشتری می گویند.

۴-۲-۳- درآمد زایی از طریق ترغیب به دانلود اپلیکیشن های موبایل تجاری

می توان با انجام تبلیغات در اپلیکیشن های خبری ، کاربران را به دانلود اپلیکیشن های تجاری برندها ترغیب کرد. این روش درآمد زایی ، درآمد زیادی نخواهد داشت زیرا برندهای زیادی نیستند که اپلیکیشن موبایل داشته باشند و همچنین ریسک این کار بالاست. ممکن است اپلیکیشن های موبایل که تبلیغ می شوند از اطلاعات شخصی کاربران سو استفاده کنند مثلا تمامی شماره های موجود در موبایل کاربر را سرقت کنند.

۴-۲-۴- فروش اپلیکیشن های موبایل به عنوان فروشگاه

می توان اقدام به فروش اپلیکیشن های موبایل کرد و به نوعی نقش فروشگاه اپلیکیشن (App Store) را بازی کرد. به طوری که اپلیکیشن های غیر رایگان را گردآوری و در پایان هر مطلب تبلیغ کرد و به ازای دانلود و پرداخت مشتری ، مبلغی به عنوان پورسانت از توسعه دهنده گرفته شود. با تک گذاری اپلیکیشن ها و مطالب می توان مرتبط ترین تبلیغات را در هر مطلب نمایش داد.

۴-۲-۵- درآمد زایی از طریق انجام تحقیقات بازار در قالب نظرسنجی

می توان به سفارش تبلیغ دهنده سوالی را در پایان مطالب مطرح کرد و در قالب چند گزینه نظر کاربران را در صورت پاسخ دهی ، به تبلیغ دهنده ارائه داد و در قالب این کار به ازای تعداد افراد شرکت کننده در نظرسنجی از مشتری مبلغی را دریافت کرد.

 

 

663
0
 
0
دیدگاه ها