مورد علاقه ها 0

راه کار هایی برای مشتری مداری

راه کار هایی برای مشتری مداری

1- بهتر این است که شما در سلام کردن پیشقدم باشید .
2-قصدتان کمک کردن باشد، حتی اگر سود مستقیمی در کار نباشد.

متاسفانه بسیاری از فروشندگان به محض اینکه می فهمند یک مشتری بالقوه   خریدی از آنهانخواهد کرد، بدون حوصله به باقی سوالات وی پاسخ می گویند و حاضر نیستند هیچ کمکی به مشتری بکنند .

3-مشاور مشتری خود باشید.

اگر نگرش شما این باشد که با کشف نیازها و خواسته های مشتری، به عنوان یک مشاور، او را برای یک خرید صحیح و با ارزش  راهنمایی کنید به شما تبریک می گویم، زیرا این گونه، مشتری خود را برای مدتی طولانی حفظ خواهید کرد.

دیگر کافی است. دست از قضاوت بردارید 

شما به عنوان یک فروشنده ،آن هم در موارد فروش چکی و اقساطی، حق دارید در خصوص اعتبار سنجی مشتری خود تحقیق لازم را انجام دهید، اما در زمان مکالمه با مشتری، دست از قضاوت در مورد شخصیت و نگرش او بردارید، چون این امر نه تنها باعث می شود که از فضای گوش دادن فعالانه، که یکی از ملزومات یک فروشنده حرفه ای است خارج شوید بلکه سبب ایجاد اختلال در تبادل احساسی میان شما و مشتری خواهد شد


یکپارچگی شخصیت و هویت داشته باشید

به ظاهر و بهداشت خود توجه کنید

به پرسش مشتری ،تک کلمه ای پاسخ ندهید

در زمان مکالمه با چهره گشوده و متبسم با مشتری برخورد کنید

با مشتری بحث نکنید

حرفهایتان راساده و قابل فهم بزنید

در پاسخ به درخواست مشتری سرعت عمل به خرج دهید

در رفتار خود نشان دهید که  مشتری شما فرد مهمی است

از نام مشتری استفاده کنید

به چشمان مشتری نگاه کنید

خداحافظی خوبی داشته باشید

  

838
0
 
0
دیدگاه ها