مورد علاقه ها 0

تلویزیون نامرئی

 
تلویزیون نامرئی

تلویزیون نامرئی را می توان مانند شیشه عادی در هر بخش از خانه و حتی به عنوان دکور وابزار تزیین نصب کرد و صرفا در زمان پخش برنامه های تلویزیونی از نمایشگر آن برای مشاهده برنامه های مختلف بهره برد. 

 

شرکت پاناسونیک نمونه اولیه این تلویزیون را تولید کرده و آن را در نمایشگاه الکترونیک CEATEC ژاپن در معرض دید علاقمندان قرار داده است.

 

این تلویزیون در زمان روشن شدن مانند تلویزیون عادی و بعد از خاموش شدن مانند یک شیشه کاملا شفاف است.پاناسونیک این محصول را آینده نمایشگرهای دنیا دانسته است. نمایشگر یاد شده از یک شبکه توری مانند که در داخل شیشه ای خاص قرار گرفته ساخته شده است.

 

حرکت دادن کشویی این نمایشگر بر روی سطوح مختلف و جابجانمودن آن نیز بدون مشکل ممکن است. در این نمایشگر از تازه ترین فناوری OLED برای روشن شدن خودکار هر پیکسل از درون (به جای روشن شدن آن از پشت استفاده شده است.به طور سنتی در پنل های OLED از یک لایه نازک پلاستیک بین دو الکترود در بالای یک باریکه شیشه ای استفاده می شود.

 

مصرف کم برق مزیت دیگر این نوع تلویزیون ها خواهد بود. هنوز قیمت تمام شده و زمان عرضه عمومی این محصول اعلام نشده است.تلویزیون نامرئی پاناسونیک در نگاه اول درست شبیه یک شیشه معمولی است، اما با فشار دادن تنها یک دکمه، نمایشگر واقعی تلویزیون روشن شده و تصاویر با کیفیت و مطلوب نمایان می شود.شرکت پاناسونیک اولین سری تلویزیون نامرئی OLED با وضعیت خاموشی کاملا شفاف را تولید کرد. در نمونه نخست تلویزیونی نامرئی یاناسونیک که در ژانویه امسال رونمایی شده از فناوری LED جهت تشکیل تصویر استغاده شده است 

 

نمایشگر یاد شده از یک شبکه توری مانند که در داخل شیشه ای خاص قرار گرفته ساخته شده است.

در پنل های OLED از یک لایه نازک پلاستیک بین دو الکترود در بالای یک باریکه شیشه ای استفاده می شود. به همین علت وقتی سیگنال الکتریکی محو می شود، این باریکه قابل دید نخواهد بود.


 

 

782
0
 
0
دیدگاه ها