مورد علاقه ها 0

کاغذ برقی

                                                                       

                                                                       کاغذ برقی

 

برق یا الکتریسیته «Electricityیک شوک الکتریکی وارد می کند و به وسیله دستگاه هایی که ساخته اند، به وسیله آن ها الکتریسیته یا همان برق را تولید می کنند.

 انسان ها برای تولید الکتریسیته و برق از راه های مکانیکی کمک می گیرند و از راه های مختلف دیگری نیز برای تولید برق استفاده می کنند یکی از این ره ها که جدیدا کشف شده کاغذی است با خاصیت برقی که بهترین روش است.

 

این کاغذ می تواند یک فاراد نیروی الکتریسیته را در خود ذخیره کند که برابر با همان میزان برقی است که در ابر مخازن ها ذخیره می شود.این ماده  از نانوسلولز می تواند بعد از استفاده مجددا شارژ شود و صدها بار قابلیت شارژ مجدد دارد لذا از طول عمر مناسبی برخوردار است. مهم تر از همه این که تنها چند دقیقه طول می کشد تا مجددا روشن شود.

این ماده شبیه کاغذ ساه رنگ است، اما وقتی آن را لمس می کنید بیشتر شبیه پلاستیک به نظر می رسد. محققان با شکستن فیبرهای سلولزی با استفاده از فشار بالای آب موفق به ساخت این ورقه ها شده اند. فیبرهای سلولزی تنها ۲۰ نانومتر قطر دارند و به محلول آبی حاوی پلیمر که قابلیت شارژ الکتریکی دارد اضافه می شوند. پلیمر سپس پوشش نازکی تشکیل می دهد که فیبرها را در بر می گیرد.

 

فیبرها در هم پیچیده می شوند و مایع موجود در فضای بین آنها به عنوان الکترولیت عمل می کند.کاغذ برقی از مواد ساده تشکیل شده که شامل سلولز تجدیدپذیر و پلیمرهایی است که به سادگی در دسترس قرار دارند. این کاغذ می‌تواند بعد از استفاده شارژ شود و صدها بار قابلیت شارژ مجدد دارد

 

794
0
 
0
دیدگاه ها