مورد علاقه ها 0

گام هایی به سوی بهتر نوشتن

                           گام هایی به سوی بهتر نوشتن

اگر ذاتا استعداد نویسندگی داشته باشید نوشتن اعلان های مطبوعاتی باید برایتان کار ساده ای باشد و کرنه تمرین کنید و مهارت های نوشتاری خود را ببهبود بخشید . این بخش در حکم یادآوری کننده ای برای تمرین ده قانون خوب نوشتن است . جهت دستیابی به وضوح و قدرت بیشتر د رنوشته های خود این قوانین را در ان ها به کار ببرید .
1.نظم دهید
سازماندهی ضعیف عامل اصلی در مبهم بودن نوشته هاست.اگر نوشته ای کسل ککنده باشد یا جملات طولانی و کلمات قلمبه سلمبه داشته باشد، در صورتی که خواننده اور داشته باشد که متن آن نوشته برای وی اهمیت دارد به هر حال می تواند ان نوشته رابشکافد و تا انتها بخواند . ولی اگر نوشته ای نظم نداشت آن را فراموش کنید به هیچ طریقی نمی توان معنای آن رافهمید .
سازماندهی ضعیف ریشه در برنامه ریزی ضعیف دارد قبل از شروع به نوشتن ،برنامه ریزی داشته باشید.پیش نویسی از رئوس مطالب تهیه کنید که در برگیرنده ی محتوای مطالب و نحوه ی تنظیم اعلان یا برگه ی نکات تان باشد. این پیش نویس لزوما نباید رسمی باشد.فهرست ساده از یادداشت ذهنیات تان روی کاغذ یا پیش نویس معمولی کفایت می کند . از هر شکلی که مناسب کارتان است استفاده کنید. بعد از اتمام کار نوشتن امکان دارد بعضی از مطالب قید شده در نسخه ی نهایی با آنچه در پیش نویس رئوس مطالب ذکر شده مغایرت داشته باشد . هیچ اشکالی ندارد.شرح رئوس مطالب تنها وسیله ای است که به تنظیم مطالب شما کمک می کند ، نه فرمانی که روس ریسمان نقش بسته باشد . اگر در طی کار بخواهید در آن تغییری ایجاد کنید هیچ مسئله ای نیست. نوشتن رئوس مطالب به شما کمک می کند طرح نوشته خود را به بخش ها و قسمت های کوچک تری تقسیم کنید که اداره ی آن ها آسان تر باشد .نحوه ی تنظیم این بخش ها بستگی به نوع متن شما دارد. اگر نوع متن شکل دقیق نوشته را مشخص نکند از طرحی برای تنظیم آن استفاده کنید که بیشترین هماهنگی را با مطالب شما داشته باشد.

775
0
 
0