مورد علاقه ها 0

گام هایی به سوی بهتر نوشتن

                گام های به سوی بهتر نوشتن

به شکل های معمول نوشتن عبارتند از:


به ترتیب موقعیت مکانی: مقاله ای در مورد سیاره های منظومه ی شمسی میبایست از عطارد(نزدیک ترین سیاره به خورشید) شروع و به پلوتون (دورترین سیاره از خورشید)ختم شود .


به ترتیب افزایش درجه ی دشواری: دفترجه های راهنمای کامپیوتری اغلب از آسان ترین مطلب شروع می کنند و بعد از اینکه کاربر به اصول بنیادی احاطه کافی پیدا کرد به سراغ عملکردهای پیچیده تر می روند.

به ترتیب حروف الفبا:
این راهی منطقی برای تنظیم کتابچه ای در مورد ویتامین ها (آ،ب-3،ب 12،ث،د، ای و....) یا فهرستی از اسامی کارمندان شرکت است.

به ترتیب رخ دادن: در این شکل شما وقایع را به همان ترتیبی که رخ داده ارائه می دهید. کتاب های تاریخی ، سوابق ،محصولات ،مطالب ویژه و زندگی نامه های شغلی افراد به این شیوه نوشته می شود.

مسئله /ارائه راه حل: شکل دیگری که مناسب سوابق محصولات و انواع مختلفی از مسئله و ارائه راه حل ((مسئله این بود که .....)) آغاز و به (( ما بدین شکل آن را حل کرده ایم که......)) ختم می شود.

هرم وارونه: این سبک مخصوص گزارش های خبری روزنامه ای است که در آن ها پاراگراف اول حاوی خلاصه ای از کل مطالب است و پاراگراف های بعدی وقایع را به ترتیب از مهم ترین آن ها به کم اهمیت ترین ارائه می دهند. از این شکل نوشتن می توان در نوشتن مقالات،نشریات ، نامه ها،یادداشت ها و گزارش ها استفاده کرد.

به ترتیب قیاسی: می توانه از کلیات شروع کرده و سپس آن ها را با جزئیات پشتیبانی کرد .دانشمندان از این شکل نوشتن در تهیه ی مقالات تحقیقاتی استفاده می کنند . بدین ترتیب که از یافته ها شروع می کنند و سپس شواهدی را برای پشتیبانی از آن ها ارائه می کنند.



679
0
 
0