مورد علاقه ها 0

گام هایی به سوی بهتر نوشتن

                            گام هایی به سوی بهتر نوشتن

خوانندگان خود را بشناسید
در اکثر متون بازاریابی ، مقالات، اعلان های مطبوعاتی و بروشورها هدف نویسنده تعداد زیادی از خوانندگان است نه خواننده ی خاص.
هرچند نام خوانندگان خود را نمی دانید باید در ذهن خود تصویری از آن مجسم کنید .بسته به عنوان شغلی ،تحصیلات،صنعت و علایق آن ها. با مطالعه ی برخی از نشریاتی که اعلان خود را برای آن ها می فرستید می توانید تصویر روشنی از خوانندگان خود به دست آورید.
عنوان شغلی:
مهندسان به قابلیت ،اطمینان بالا و عملکرد کمپرسور شما علاقمند هستند. در حالی که بنگاهی که قصد خریداری آن را دارد بیشتر به قیمت آن توجه می کند . شغل افراد روی طرز فکر و نگاه آن ها به محصول ،خدمات یا ایده ی شما تاثیر می گذارد . آیا مهندسان کارخانه می نویسند؟ مدیران شرکت ها؟ اعضای هیئت مدیره ؟ ماشینکاران؟ لحن کلام و محتوای نوشته خود را متناسب با علایق حرفه ای خوانندگان انتخاب کنید.
میزان تحصیلات:
آیا خوانندگان دکترا دارد یا تازه از دبیرستان فارغ التحصیل شده ؟ آیا مهندس شیمی است؟ با از برنامه نویسی کامپیوتر ،ترمودینامیک ، شیمی فیزیک و حساب متغییر ها چیزی می داند؟ به حدی ساده بنویسید که حتی خواننده ای با کمترین اطلاعات فنی هم متوجه منظور شما شود.
سطح علاقه :
آیا خواننده ی شما علاقمند است یا بی علاقه؟ دوستانه یا تهاجمی؟ پذیرا یا مقاوم؟ دانستن حالت ذهنی او به شما کمک میکند پیام خود را طوری اصلاح و تنظیم کنید که پاسخگوی نیازهای وی باشد.

860
0
 
0