مورد علاقه ها 0

گام های به سوی بهتر نوشتن

گام های به سوی بهتر نوشتن

از تهیه ی نوشته های اداری خشک اجتناب کنید
هر کسی که متون اداری را بخواند از خطر نوشته های خشک آکاه است .
سبک بیش از حد پیچیده ای که باعث می شود طوری به نظر برسد که انگار نوشته ی شما به جای انسان به وسیله ی کامپیوتر یا گروهی آدم نوشته شده است.
نوشته های خشک اداری به این شکل است که زبانی است که خود پیچیده تر از مطالبی است که قصد انتقال آن ها را دارد. مدیران اجرایی و افرادی که به حدی افراطی در پی تشکیلات اداری هستند با پر کردن نوشته های خود با کلمات غیر مصطلح ف کلیشه ای عبارت های عتیقه فعل های مجهول و صفت های بیش از حد مخلوط در هم و برهمی از یادداشت ها و گزارش های نامفهوم ایجاد می کنند و خود پشت آن ها پنهان می شوند.

برای اینکه بهتر متوجه شوید منظور از نوشته های اداری خشک این است که نمونه از آن ها را منابع مختلفی گرد آوری کرد . توجه کنید نویسندگان ان ها چگونه بیشتر به قصد جلب توجه دیگران می نویسند تا به منظور بیان چیزی.


مقدور است استدعانمایم در نخستین فرصتی که دست دهد در باب موضع اصح این محصول بنده را راهنمایی فرمایید؟
                                             یادداشتی از مدیر یک شرکت تبلیغاتی

دین کلیه ی وجه الضمان های قید شده در حساب مشروع فوق تا مورخه ی روز پرداخت شده و اینجانبان فی المجلس به آن ها خاتمه می دهیم . از همان قرار ما در این نامه چکی به مبلغ 30050 دلار را مطابق نعل به نعل با انچه از پیش سهم مقرر شما می باشد ،ضمیمه می کنیم .مشخصات این چک در صورت حساب ضمیمه شده نیز قید شده است.  
                                                     نامه ای از طرف یک دلال سهام

این طرز عمل کاربران را قادر می سازد اطلاعات مشروح در فایل های مستری را که به وسیله ی فرهنگ لغات برنامه مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار گرفته اند،امتحان نموده از حصول نتیجه اطمینان حاصل نماید .
                                                           راهنمای کاربر یک نرم افزار

بنابراین از نوشتن متون اداری خشک اجتناب کنید برای شروع از به کار بردن کلمات غیر مصطلح خودداری کنید از اصطلاحات فنی استفاده نکنید مگر در صورتی که دقیقا منظور شما را برساند. 

549
0
 
0