مورد علاقه ها 0

گام های به سوی بهتر نوشتن

                                          گام های به سوی بهتر نوشتن
موضوع را مشخص کنید.
نوشته ی موثر با تعریفی روشن از موضوع خاصی که می خواهید درباره اش بنویسید شروع می شود. اشتباه بزرگی که بسیاری از افراد می کنند . این است که به موضوعی می پردازند که بسیار گسترده است. به عنوان مثال عنوان مدیریت پروژه مقاله ای در نشریه بازرگانی بیش از حد گسترده است. می توان یک کتاب کامل در مورد این موضوع نوشت ولی با محدود کردن موضوع مثلا با عنوان مدیریت پروژه ی احداث کارخانه ی مواد شیمیایی با بودجه ای زیر پانصد هزار دلار به تعریفی روشن و موضوعی می رسید که قابلیت کنترل بیشتری دارد.
دانستن قصد و هدف نوشته مهم است . ممکن است بگویید ساده است ، هدف این متن ارائه ی اطلاعات فنی است ولی دوباره فکر کنید آیا می خواهید خواننده محصولی را خریداری کند؟ یا روش های کاری خود را تغییر دهد؟ به دنبال اهداف پنهان در ورای انتقال اطلاعات به طور محض بگردید.
اطلاعات بسیار گردآوری کنید
خوب حال موضوع ،مخاطب و هدف خود را مشخص کرده اید . گام بعدی انجام مقداری تکلیف منزل و فرآهم آوری اطلاعات در مورد موضوع موردنظرتان است.اکثر مدیران و کارآفرینان موفقی را می شناسیم این کار را انجام نمی دهند به عنوان مثال وقتی اعلانی را می نویسند فکرشان این است که من در این زمینه مهارت دارم . بنابراین فقط بر تجربیات و دانسته های خود تکیه می کنم.
این رویکرد اشتباه است حتی اگر ماهر هم باشید امکان دارد دانشتان محدود باشد و دیدگاهتان نقصی داشته باشد. گردآوری اطلاعات از سایر منابع به افزایش دانش شما کمک می کند و یا حداقل به شماکمک می کند که صحت و سقم افکار خود را معلوم کنید و فایده ی دیگری هم دارد: پشتیبانی از ادعاهایتان با استفاده از واقعیت ها و اطلاعاتی که واقعا باعث اعتبار یافتن شما می شوند
بعد از تهیه ی پرونده ای پر از کپی ها و بریده های مطبوعات از ان ها یادداشت برداری کنید و این یادداشت ها را روی کارت های اندکس یا در کامپیوتر شخصی خود بنویسید . یادداشت برداری نه تنها اطلاعات کلیدی را به طور فشرده در دسترس شما قرار می دهد بلکه باعث هم می شود با بررسی مجدد اطلاعات حاصل از تحقیق از طریق انگشتان و مغز خود مطلب خود را از نزدیک لمس کنید.

694
0
 
0