در حال بارگزاری
تازه وارد هستید؟
برای تکمیل عملیات خود ثبت نام کنید
برای عضویت در سایت شماره همراه خود را وارد نمایید تا رمز عبور برای شما ارسال شود.
فراموشی رمز عبور
یک مدیر نقدپذیر چه ویژگی هایی دارد؟ 1. آرام، صبور و صعه صدر در برابر نقدها اولین ویژگی داشتن صبر و تحمل مدیر در برابر نقد هست و همین طور وجود اعتمادبنفس برای بیان نقدها از طرف دیگران و قدرت تغییر خود در جهت نقدهای سالم . 2. یک مدیر نقدپذیر گوش شنوا دارد و سریع بدنبال پاسخ دادن و توجیه نیست. بلکه با صبر، خوب می شوند. یک ویژگی مهم داشتن گوش شنواست، در خيلي مواقع نقد بیان مي شود ولي مدير فقط به فكر توجيح هست. خوب گوش دادن باعث مي شود مدير در مورد نقد مطرح شده فكر كند. 3. مدیرانی که احساسی تصمیم نمی گیرند و در مدیریت ایشان منطق حاکم است؛ نقدپذیرترند. مديري انتقاد پذير است كه منطقي باشد مديران احساسي عمومأ تصميمات احساسي مي گيرند و به نظرم قدرت انتقاد پذيري هم ندارند. 4. مدیران نقدپذیر؛ بر اساس مدل مشارکتی سازمانشان را مدیریت می کنند. بنظرم مدیر نقدپذیر مدیری هست که مدل مدیریتیش براساس مدل مدیریت مشارکتی باشد، این مدیران معمولاً با این نوع مدیریت به زیر دستان خود می فهمانند که می توانند از مدیر خودشان انتقاد کنند و پیشنهاد بدهند. 5. مدیر نقد پذیر؛ اعتقاد به مدیریت دانش و ارتقای دانش سازمانی و کارکنانش دارد چراکه در صورت افزایش دانش کارکنان خود، در تصمیم گیری سهیم شان می کند. موضوع بعدی اعتقاد مدیر به مدیریت دانش هست، مدیر معتقد به مدیریت دانش همیشه خود را نیازمند یادگیری می داند. این مدیر همیشه زیر دستان را به کسب آموزش های جدید فرامی خواند، این رفتار نشان دهنده روحیه بالای نقدپذیری مدیر و اعتماد وی به کارکنانش دارد. یعنی وی می داند با افزایش میزان اطلاعات کارکنان میتوانند در تصمیم گیری با کارکنان سهیم باشد. 6. مدیران نقدپذیر؛ اهل واگذاری مسئولیت ها به کارکنان هستند و اجازه تصمیم گیری و عملکرد بیشتری به ایشان می دهند. 7. یک مدیر نقدپذیر؛ فروتن است و افتاده با تمام توانایی هایش. افتادگي آموز اگر طالب فيضي هرگز نخورد آب زميني كه بلند است. 8. یک مدیر نقد پذیر؛ شجاع و نترس است و با جان و دل از نقد استقبال می کند. برخی از ترس های مدیران از نقد شدن شامل: - ترس از استارت آپ؛ - ترس از تمام شدن و شکست بیزنس شان؛ - ترس از ترك ميز؛ - ترس از تفويض؛ - ترس از پرسنال برندينگ كه در نهايت منتهى به عدم جاودانگى و انتقال دانش و افتخارات مدير به جنريشنهاى بعدى مي شود و ... . 9. یک مدیر نقد شونده، مدیری است که تفکر، تخصص و فرهنگ پذیرش نقد را دارد و دریافت نقدها را یک صلاحیت و شایستگی در خود می داند. 10. يك مدير اگر از درون از هر لحاظ توكل، تخصص، باور هاى مثبت، حس امنيت و تجربه را داشته باشد هيچوقت از نقد شدن نمی هراسد. 11. یک مدیر نقدپذیر برای پذیرش و رفتار صحیح با یک نقد بایستی آگاهی کامل نسبت به خصوصیات رفتاری و اخلاقی، عملکردها، نقاط قوت و ضعف خود داشته باشد. (البته یک نگاه واقع بینانه).