مورد علاقه ها 0

نقش روابط عمومی در برندینگ

نقش روابط عمومی در برندینگ
امروزه بازاریابان از روابط عمومی برای تاثیرگذاری بر نگرش ها و برداشت های گروه های مختلف نسبت به شرکت ها، سازمان های غیرانتفاعی، نام های تجاری، سیاستمداران و به طور کلی افراد مشهور استفاده می نمایند. بطور كلي روابط عمومي و تبليغات از ابزارهاي ترويجي (promotion) به حساب ميآيند.علاوه بر اينها از ديگر ابزارهاي ترويجي مي‏توان به فروش شخصي ، پيشبرد فروش و بازاريابي مستقيم اشاره كرد. اما مهمترين ابزارهاي مختلف ترويج، روابط عمومي و تبليغات هستند
اهداف روابط عمومي و تبليغات:
مهمترين ابزارهاي مختلف ترويج ، روابط عمومي و تبليغات هستند و جالب اين است كه همه اينها در راستاي يك كاركرد نهايي عمل مي كنند كه آن كاركرد ، ماركتينگ و مشتري نوازي است. هماهنگی و نتیجه فعالیت ها تنها زمانی امکان پذیر خواهدبود که مدیریت روابط عمومی بتواند بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی را با هم و در کنار هم درک کند و به آن اعتماد کند. تبلیغات و بازاریابی در هر دو طرف و هر دو سمت دارای محدودیت های خواهند بود، که کار کردن با هم ضرورت آن را ایجاد می کند تا این محدودیت ها کم رنگ شده و اثرات آن شفاف شود . روابط عمومي و تبليغات هردو بايد در راستاي تعامل با مشتري و ارتقاي برند ، فعال باشند. کارشناس روابط عمومی با شناخت کامل مشتری می تواند انگیزه جذب را افزایش دهد. روابط عمومی به عنوان یک تکنیک حمایت از بازار، به خوبی شناخته شده است. بازاریابی در موسسه های بازاریابی بزرگ جهان در کشور های صنعتی به عنوان روند پیش بینی رفتار های مشتری و راضی نمودن او تعریف شده است.

روابط عمومي به عنوان نقش آغازين در يك سازمان، در موارد زيادي به حمايت از بازاريابي سازمان برمي خيزد مانند:

• بهبود آگاهي
• هدايت كردن فروش
• تقويت تاثير بهبود فروش و تبليغات
• ایجاد انگیزه در نيروي فروش
• عوامل توزيع
• سهامداران
• خرده فروش ها
• معرفي كالا و خدمات جديد
• ایجاد وفاداري نام و نشان تجاري

1101
0
 
1