مورد علاقه ها 0

همه چیز در مورد مصرف آب

همه چیز در مورد مصرف آب
دوستان عزیز حتما این مقاله را مطالعه کنید .این مقاله با تحقیقات بنده سید منصور سجاد ومطالعات در سایت های معتبر ونظریه پزشکان بزرگ به دست اومده ودوست دارم با شما به اشتراک بگذارم.
این مقاله را در2 پارت برای شما در سایت ایران اصناف وسایت اندام پرور بارگذاری میکنم .امیدوارم که براتون مفید باشه .
خوب سئوال اینه که آیا موقع خوردن غذا، میشه آب خورد با نه؟
البته که میتونید!!! اما بعضی ها میگن فکر نکنم!
اگر برنامه های غذایی مختلف را دیده باشید حتما نوشیدن آب هنگام غذا خورد را منع کرده اند ومیگند نباید هنگام خوردن غذا آب بنوشید.بعضی ها میگند این کار باعث چاقی میشه و بعضی دیگه میگند آب، اسید معده را کم میکنه .....
آیا آب انقدر به ما آسیب میرسونه؟؟؟
خب من میخوام براتون توضیحاتی بدم تا حقیقت نوشیدن آب هنگام غذا خوردن را درک کنید .
یه باور عامیانه هست که میگه نوشیدن آب هنگام غذا خوردن برای هضم غذا بده.
بعضی ها میگند خوردن آب هنگام غذا، اسیدی بودن معده را کم میکنه.
پس اگه گاز های اسیدی معده رقیق بشند که نمیتونند به خوبی غذاتون را هضم کنند!!!!!!!
اما کسایی که مخالف این نظریه هستند میگند هیچ مشکلی نداره که غذا خشک یا نمکی باشه ،پس چه بلایی سرغذا وآب داخله معده میاد!!؟؟؟؟؟
عملیات هضم غذا که بتونه تکه های بزرگ را به تکه های کوچک تبدیل کنه از قبل از اینکه چنگالتون را در دهان بزارید شروع میشه زمانی که اسم غذا میاد یا شما ظاهر غذا را میبیند در دهان شما اسیدی ترشح میشه (بزاق دهان)که حاوی آنزیم هایی هست که باعث خورد شدن غذا میشه وبعد غذا وارد معده میشه که اونجا با اسید معده ترکیب و معمولا معده 4 ساعت برای هضم غذا به زمان نیاز داره تا اونا تبدیل به مایع کنه که همه مواد لازم را به بدن میده.
آب برخلاف غذا زمان بیشتری در معده میمونه .فقط 10دقیقه طول میشکه که معده 10اونس از اب را انتقال بده.
پس اگه موقع غذا خوردن آب نوشیدن به این معنی نیست که آب تو شیکممون دریاچه راه انداخته . آب از غذای جویده شده خیلی سریع رد میشه وزودتر از غذا معده را ترک میکنه تازه اسیدی بودن معده را کمتر میکنه .
دوستان من بدنتون را دست کم نگیرید .درسته سیستم بدن پیچیده هست البته که حق با شماست اما این سیستم به صورت یکپارچه هست اگه معده حس کنه نمیتونه غذایی را هضم کنه اسید بیشتری تولید میکنه ،حتی اگه نصفه پارچ آب بنوشید اسیدی بودن معده را تغییر نمیده واگه به جای آب چای بنوشید با اونم هیچ مشکلی حل نمیشه .
بعضی از افراد به اشتباه بعد از تمام شدن غذا سریع چایی مینوشند و میخواند با این کار به قول خودشون چربی را بشوره ببره پایین ولی این کار اشتباه وبه ضرر بدن هست.
در واقع آبی که وارد بدن میشه بعد یا هنگام غذا خوردن در غذایی که میخوریم هست ...یعنی هنگام خوردن غذا یا میوه شما دارید اب وارد بدن خودتون میکنید،مثل پرتقال وآناناس 87درصد از آب درست شدند یا خیار 98درصد آب داخلش هست با هندوانه 92درصد از آب درست شده .
تو سال 2008 آزمایشاتی بر روی غذاهای جامد انجام شد که نشون داد بعضی از غذاها میتونن اسیدی بودن معده را کاهش بدهند.
مایعات روی هضم غذا تاثیری ندارند و خیلی زودتر از بدن خارج میشند.در ادامه در مورد خوردن آب بیشتر براتون توضیح میدم.
پایان پارت اول
نویسنده :سید منصور سجاد
 
1627
0
 
1