مورد علاقه ها 0

میتونیم هنگام غذا آب بخوریم یا نه؟؟؟؟!!!!!

این خیلی خوبه اگه کسی چنگالش را هر چند وقت بیار موقع خوردن غذا بالا بیاره پایین بذاره وآب بنوشه که آروم تر غذا بخوره در نتیجه کمتر غذا بخوره فقط مطمئن شین قبل از قورت دادن غذا، آب نخورید کامل دهنتون خالی شد بعد اب بنوشید .برای پایین رفتن لقمه در گلو آب ننوشید.
دمای آبی که مینوشید هیچ تاثیری در هضم غذا یا تاثیر در هضم غذا نداره .به طور کلی معده میتونه دمای غذا ومایعات را به دمای ایده آل خود برسونه.
غذاهای سرد در عرض 5 دقیقه تا 86 درجه فارنهایت میرسن بعد وارد بدن میشن.
دانشمندان نوشیدن آب گرم را توصیه میکنند ،نوشیدن اب سرد میتونه تاثیر منفی رو هضم غذاتون بذاره.
نوشیدنی های خیلی داغ هم میتونه به مری آسیب زیادی بزنه.اگه وعده های گرم وقبل از سرد بخورید تغییر ناگهانی باعث آسیب زدن به مینای دندان شما میشه به علاوه اون پزشکان رابطه بین افرادی که مرتب خون دماق میشند را با نوشیدنی های داغ پیدا کردند.
نوشیدنی های گرم خواص خاص خود را دارند بدن شما را سریع تر آبرسانی میکنه ،هضم غذا رابا تحریک کردن آنزیم های هضم کننده سریع تر میکنه،آب گرم خوردن هضم غذا را راحتتر میکنه و باعث میشه حرکات روده بیشتر بشه .
آب گرم ولیمو را بعد از بیدار شدن صبحا حتما بنوشید .
هر وقت دوست دارید چه قبل غذا چه بعد غذا یا هنگام خوردن غذا آب بنوشید هیچ مشکلی نداره فقط دقت کنید با دهان خالی ،،،برای پایین دادن لقمه از آب استفاده نکنید...................
متوقفش نکنید بدن شما به اب زیادی نیاز داره ودلیلش اینه :
آب یه قسمت اصلی در تولید بزاقه در واقع قسمت اصلی آب دهان شما هست ومیدونید همونطور که بالا اشاره کردم بزاق برای خرد کردن غذا وتمیزنگه داشتند دهان مهم هست پس اگه دهنتون خشک تر از حد معمول هست آب بنوشید آب کمک به تنظیم دمای بدنتون میکنه.
وقتی با گرمای هوا یا یه تمرین ورزشی خوب عرق میکنید بدن شما اب از دست میده وعرق باعث میشه دمای بدنتون پایین بیاد اما اگه این اب از دست رفته را حین تمرین یا پیاده روی جبران کنید دمای بدنتون بالا میره .
آب زیاد بنوشید
آب استخوان نختع،بافت ها ومفصل هاتون رو نرم میکنه .نوشیدن اب باعث میشه این اجزا نرم باشند وهنگام حرکت احساس درد نکنیم.
آب بعث بهتر شدن فیزیک بدنتون میشه وعکلکرد بیشتری برای بدن هنگام ورزش داره..
تا حالا متوجه شدید یا میدونید چرا ورزشکارها همیشه کلی اب مینوشند؟؟؟؟؟
بخاطر اینکه آبرسانی باعث افزایش قدرت وپایداری ونیرو میشه.
آب برای خارج کردن سم های بدن از راه ادرار ومدفوع ضروری است.
آب به جذب مواد معدنی وویتامین ها در بدن کمک میکنه وتمام ویتامین های مفید در بدن را به تمام نقاط بدن میرسونه.
افزایش آب خوردن با حالت عادی وقتی که در رژیم هستید یا فعالیت دارین ،کمکتون میکنه تا وزن بیشتری کم کنید و ماهیچه های شما رشد بیشتری داشته باشند.
نوشیدن2لیوان اب باعث افزایش متابولیسم بدن خانم ها وآقایان تا 30%میشه و وقتی متابولیسمتون بیشتر بشه باعث میشه تا انرژی بیش از حدی داشته باشین .
اگه احساس خستگی یا سردرگمی میکنید حساب کنید چقدر اب در روز مصرف کردید اگه مقدارش کافی نباشه میتئنه بطور جدی رو حال شما تاثیر منفی بزاره و حتی دچار اضطراب بشید .

نویسنده وگردآورنده: سید منصور سجاد



1094
0
 
0