1.شما
کلمهی شما همواره موثرترین و قدرتمندترین واژه در
تبلیغات بوده است. دلیل آن این است که این کلمه فضای گفتمان را مشخص و توجه افراد
را به خود جلب میکند. اگر تبلیغی در مورد شما باشد قطعاً به آن توجه خواهید کرد. در
گفت و گو با مشتریان در تبلیغات و یا خارج از آن حتماً از این کلمه استفاده
کنید.
2. نتایج
این واژه با مقولهی موفقیت ارتباط نزدیکی دارد. با استفاده از این
واژه و یا هم خانوادههای آن میتوانید خرید را برای مشتری توجیه کنید. اگر خرید
یک کالا یا خدمت همراه با نتایج مثبتی باشد، مشتری به این نتیجه می رسد که خرید آن
ارزش دارد.
3. سلامتی
حفظ سلامتی یکی از مهمترین اهداف بشر است: سلامت جسمی، سلامت
روانی، حتی سلامت مالی. اخیراً در تبلیغات توجه زیادی به مقوله ی سلامت مالی
می گردد .
4. ضمانت
این واژه به از بین بردن تردید مشتریان کمک میکند. اعتبار کسب وکارها
تا حد زیادی به ضمانت آنها از محصولات خود بستگی دارد . بهترین گزینه در این زمینه
این است که به مصرفکنندگان اطمینان دهید که در صورت عدم کیفیت محصول پول آنها را
پس خواهید داد .این کار ریسک خرید محصول برای مشتریان را از بین می برد . به طور
کلی ، درصد بسیار کمی از مشتریان برای باز پس گیری پول خود به شما مراجعه می کنند .
5. کشف
کشف موارد تازه همواره برای افراد جذاب و هیجان انگیز است . بنابر
این، اگر در تبلیغات به آنها تلقین کنید که آنها با خرید محصول شما به کشف تازهای
دست می یابند. تا حد زیادی در جذب آنها موفق شدهاید .
6. عشق
این کلمه بار احساسی قدرتمندی دارد، اما باید در کاربرد آن دقت کنید.
شما می توانید بگویید عاشق بوی عطر .... خواهید شد، اما شاید نتوانید بگوئید بی درنگ
عاشق دمپایی .... خواهید شد. چون دمپایی چیزی نیست که افراد عاشق آن شوند.
7. ثابت شده
باید به مشتریان خود ثابت کنید که برند شما همان چیزی است که آنها به
دنبال آن هستند. به عنوان مثال، یک شرکت تولیدکننده مواد غذایی ادعا نمود که از هر
10نفر،
8 نفر می گویند که غذای این شرکت را ترجیح می دهند. هشت از ده نفر، عدد بزرگی است
و راه خوبی برای ثابت کردن است. بنابراین تنها مورد کیفیت و مرایای محصول خود حرف
نزنید، آن را ثابت کنید.
8. امنیت (امن)
یکی از مهمترین انتظارات ما از کالاها و خدمات، امنیت است. همه ی ما
دوست داریم اطمینان حاصل کنیم که در حوزهی امنی سرمایه گذاری کرده ایم و یا اینکه
اسباببازیهای فرزندانمان بالاترین استانداردهای امنیتی را دارند . در
کاربرد این کلمه باید دقت داشته باشید، گاهی اوقات استفاده از کلمه ی امن یا امنیت
چندان مناسب نیست. به عنوان مثال؛ نمی توانید بگوئید خوردن این ساندویچ کاملاً امن
است.
9. صرفه جویی
آیا کسی هست که بدنبال صرفه جویی در هزینه و زمان نباشد؟ صرفه جویی در
هزینه ها کاری است که 99 درصد از ما به دنبال انجام آن هستیم حتی اغلب ثروتمندان نیز
بدنبال رسیدن به این هدف هستند. اگر می توانید به افراد جدید کمک کنید که در هزینه
های خود صرفه جویی کنند، حتماً آن را اعلام کنید.
10.جدید ( تازه )
همه ی ما از امور جدید استقبال میکنیم، حتی اگر واقعاً جدید نباشند.
ما به دنبال خودروهای جدید، لباسهای جدید، کفشهای جدید، و طعم ها و بوهای جدید هستیم
و حاضریم بابت آن پول بدهیم .