در حال بارگزاری
تازه وارد هستید؟
برای تکمیل عملیات خود ثبت نام کنید
برای عضویت در سایت شماره همراه خود را وارد نمایید تا رمز عبور برای شما ارسال شود.
فراموشی رمز عبور
تبلیغات طی گذر زمان تغییرات زیادی داشته و متناسب با پیشرفتهای هر دوره، ویژگیهای خاص خود را دارا بوده است. در حال حاضر حجم بالایی از تبلیغات به ویژه از طریق اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد. یك نمونه از این تبلیغات استفاده از آگهیهای هوشمندانه به منظور جلب مخاطبان است. مثلا چنانچه كاربری در موتور جستجوی گوگل كلمه نرگس را تایپ كند، گوگل علاوه بر آنكه پاسخها را در ارتباط با كلمه نرگس (به ترتیب میزان مراجعه به آن) در اختیار كاربر میگذارد، بلكه در سمت راست و بالای صفحه، یك فروشگاه گل (كه از گوگل خواسته برایش تبلیغ كند) معرفی خواهد كرد. این روش چند مزیت دارد:
از دیگر اشكال نوین تبلیغات اینترنتی میتوان به تبلیغات متعامل اشاره نمود كه یك رابطه متقابل بین مصرفكننده و شركت تبلیغاتی ایجاد میكند. در این شیوه تبلیغات برای هر كس متناسب با سطح سواد، درآمد و نیاز متغیر خواهد بود. اگر به رادیو اینترنتی یاهو كه از طریق شركت لانچ تامین میشود، مراجعه كرده باشید، خواهید دید كه برای نام آهنگ، خواننده و آلبوم سه نظرسنجی جدا وجود دارد و شنونده به آنها امتیاز میدهد و به تدریج نرمافزارهای یاهو سلایق شنوندهها را تشخیص داده و آهنگها مورد علاقه آنها را بیشتر پخش میكنند.
اصول ضروری در تهیه آگهی های اینترنتی
در تهیه یك آگهی یا تبلیغ برای فروش اینترنتی باید پنج اصل كلی زیر رعایت گردد:
1- یك آگهی فروش یا تبلیغ اینترنتی خوب باید خوانندگان (طیفهای مختلف)را جذب كند.
2- این آگهی باید برای كاربران خستهكننده نبوده و در كوتاهترین شكل ممكن هدف خود را بیان كند.
3- پیام مورد نظر باید مزایای خرید اینترنتی را برای خواننده به طور كامل شرح دهد.
4- پیام مورد نظر باید به روشنی و واضح در آگهی اینترنتی مطرح شود و برای مخاطب مبهم نباشد.
5- محتوای آگهی یا تبلیغات اینترنتی باید دارای اعتبار لازم باشد.