مورد علاقه ها 0

شكلهای نوین تبلیغات اینترنتی

شكلهای نوین تبلیغات اینترنتی

 

 

 

تبلیغات طی گذر زمان تغییرات زیادی داشته و متناسب با پیشرفت­های هر دوره، ویژگی­های خاص خود را دارا بوده است. در حال حاضر حجم بالایی از تبلیغات به ویژه از طریق اینترنت مورد استفاده قرار می­گیرد. یك نمونه از این تبلیغات استفاده از آگهی­های هوشمندانه به منظور جلب مخاطبان است. مثلا چنانچه كاربری در موتور جستجوی گوگل كلمه نرگس را تایپ كند، گوگل علاوه بر آنكه پاسخ­ها را در ارتباط با كلمه نرگس (به ترتیب میزان مراجعه به آن) در اختیار كاربر می­گذارد، بلكه در سمت راست و بالای صفحه، یك فروشگاه گل (كه از گوگل خواسته برایش تبلیغ كند) معرفی خواهد كرد. این روش چند مزیت دارد:

  1. مزاحم، تحمیلی و آزاردهنده نیست. چون به طور  جداگانه ارائه شده است.
  2. دارای فرمت بسیار ساده­ای است.
  3. آگهی كاملا با پرسش كاربران مرتبط است.

از دیگر اشكال نوین تبلیغات اینترنتی می­توان به تبلیغات متعامل اشاره نمود كه یك رابطه متقابل بین مصرف­كننده و شركت تبلیغاتی ایجاد می­كند. در این شیوه تبلیغات برای هر كس متناسب با سطح سواد، درآمد و نیاز متغیر خواهد بود. اگر به رادیو اینترنتی یاهو كه از طریق شركت لانچ تامین می­شود، مراجعه كرده باشید، خواهید دید كه برای نام آهنگ، خواننده و آلبوم سه نظرسنجی جدا وجود دارد و شنونده به آنها امتیاز می­دهد و به تدریج نرم­افزارهای یاهو سلایق شنونده­ها را تشخیص داده و آهنگ­ها مورد علاقه آنها را بیشتر پخش می­كنند.

 

اصول ضروری در تهیه آگهی ­های اینترنتی

در تهیه یك آگهی یا تبلیغ برای فروش اینترنتی باید پنج اصل كلی زیر رعایت گردد:

1-      یك آگهی فروش یا تبلیغ اینترنتی خوب باید خوانندگان (طیف­های مختلف)را جذب كند.

2-      این آگهی باید برای كاربران خسته­كننده نبوده و در كوتاه­ترین شكل ممكن هدف خود را بیان كند.

3-      پیام مورد نظر باید مزایای خرید اینترنتی را برای خواننده به طور كامل شرح دهد.

4-      پیام مورد نظر باید به روشنی و واضح در آگهی اینترنتی مطرح شود و برای مخاطب مبهم نباشد.

5-      محتوای آگهی یا تبلیغات اینترنتی باید دارای اعتبار لازم باشد.

 

867
0
 
0
دیدگاه ها